Thursday, November 17, 2011

NAK BUAT MUFFIN

Tadi aku tengok website muffin.seriously aku mang nk sangat buat muffin sbb aku rasakan diri aku betul2 stupid jadi perempuan. Aku tengok bentuk muffin tu macam sedap jer nk buat tp aku mana ada oven. yang kat rumah tu microwave oven, mana boleh bakar muffin dalam microwave oven. rentung jd nya nnt. susah juga jd perempuan nih. aku da nk kahwin thn depan, dimestikan lah belajar memasak nk pikat hati semua org. haish ssh nyer lah. tp aku mesti belajar jugak buat muffin. bukannya ssh pn nk buat, juz antara nk n xnk jer pn..kak para(kak sepupu) sebok2 buat apam la, kek2 la, apa lg..aku pn kene lah belajar huhuhu.mana boleh tgk hubby aku nnt kene pikat ngan org lain...aku nk juga pikat hati hubby aku betul2. haish..ssh la kalau da betul2 jatuh cinta neyh...lau da pndai baking muffin, mesti da boleh buat cup cake coz caranya sama aja pn.yg berbeza cup cake byk dia punye topping. muffin juz simple n sedap tu jer pn.so simple dump dump lah huhuhu.sebaya aku semuanya da pandai macam2. ada yg da jd chef pn, lelaki pulak 2..aku??haduh haduh...perempuan, buat malu tol rase diri neyh.target aku byk lah rasa nya..rase pening pulak.bile erh nk belajar buat muffin neyh..nk tunggu fioncey bli kn oven, mang kene kawin dlu lah nmpak nya..haish lambat lg 2...nk 2ngu..tp xper jugak...coz tgk base on his schedule pn da boleh agak da..mang sll jugak la aku kene tngal sorg2 layan diri kat umah time cuti hujung mingu..mase 2...mang mcm2 lah aku buat..huhuhu.so, boleh lah aku bega2 apa yg aku nk msk hehehe...lantak kn dia :P ..muffin coklat paling sedap weyh...ari tue mase aku p kenduri kawen kwn aku kat puchong, aku melantak dia punyer muffin perrggghhh sedap weyh...pertama kali aku mkn smpai menjilat jari muffin 2..n aku sgt cerewet bab makanan.lau sedap aku puji dengan otomatik tp lau xberapa nk sedap muka aku wat2 senyum n wat2 ck sedap sbb nk jage ati mber hehehe..muffin oh muffin, aku betol2 mengidam nk bako ko n mkn ko huhuhu..alangkah bahagianya hidup ku muffin oooii..