Wednesday, March 9, 2011

Beruga 20 Februari 2011





Tanggal 20 Februari 2011, aku p naik bukit beruga. perggghhhh bukan main penat do mendaki bukit 2..semput jugak r ghase nyer.1st time aku mendaki beruga ditemani kawan2 aku dari JPA..memula jer mendaki kat kaki bukit lagi aku da semput da...jantung aku berdegup ngan kencang sekali, hehehe tp bukan aku sorg jer yang pancet time 2..hehehe sidia pn turut pancet hehehe so xyah la aku risau kene tinggal hehehe :D ...myb kitorang main redah jer kot bukit 2..xder nk warming dlu b4 mendaki 2..huhu...mendaki punye mendaki akhir nya aku sampai juga ke puncak 1(chek point 1) hihihi akhirnyalah...sampai jer c2..haduuuhHHHHHhhHHhhh tercabar doW tgk2 jer budak2 kicit2 lg da sampai puncak 2 da..pd mulanya aku xmo dah mendaki lg 2 puncak 2..haishhh bila jer aku dok nengok budak2 kicit da smpai puncak 2...akhirnya aku buat keputusan tuk teruskan pendakianku :D ngeeee...padahal muke da pucat lesi, kaki da sakit, tp semangat punye pasal...aku redah jugak..licin jugak lah jalan nya coz tanah berdebu yg peroi...tercabar punye psl ngan budak2 kicit 2 hehhehheh :D ..time 2...aku laju jer tinggal kn dorg hehhehhee :D dorg yg ghisau dok tgk aku hehehehehe :D ..da terbiasa jalan lajulah katakan :D ...dorg 2 lambat sangat mendaki..huhhuhhuh..aku jenis xsabar nak sampai ke puncak 2..hehehehehehe :D ...yang aku respect sesangat 2..time mendaki ke c2..semua nya bekerjasama xkira tua muda, bangsa mahupun agama...cheeewaaah :D ..padahal kami xkenal pn mereka2 itu.Sebab itulah negara lain masih mencemburui negara Malaysia tercinta..macammana pn kita bergaduh, bertekak, bertikam lidah sesama sendiri tp..semangat 1Malaysia tetap ada dalam hati dan diri kita.alhamdulillah.i proud of u Malaysian ;-) ...yang paling beZ!!masing2 hulur tangan 2 nk bantu aku mendaki puncak ke3 hehhehheh :D ...sidia dok pendang jeling2 aku semacam jer..(dlm hati aku berkt2, xkira da..dia nk terasa hati ker nk marah ker janji aku sampai ke puncak beruga) :D hehhehhe..kat atas puncak beruga aku dapat tgk macam2 ragam..ada bergambau2(perkara biasa), ada yang menjerit2(ada ka? :-/ ), yang bikin aku terperanjat mcm beruk 2..ada ka mendaki beruga pakai dress????chiet!!!pooorrrah!!nampak ngat beruga nih xPOWER maner puncak dia adeehhhh :-( ..yg g terperanjat mcm kera kene sembelih, dr chek point ke3 aku terpandang 1 kelibat yg ssh nk tgk jugak lah kot..ada ka sorg 2 dok pikul baby mendaki beruga..haishhh alhamdulillah xda apa2 yg terjadi..ish ish ish...masa nk turun puncak beruga 2 sangat laju, berlari pn buleyh..heheheh...sampai org lain tgk aku dok ghisau pasal aku..hehehehehe :D (tq prens) ;-) ..tp kaki aku da menggigil...lutut pn sama..xstabil da...ghase nk pitam..tp aku gagahkan jugak demi untuk balik(lau pensan mau dok spital) huhuhu :D ..2run dari puncak kami pn balik...singgah sebentar kat restoran di Semenyih untuk menjamu slera...aku pn amiklah nasik campur..(atas nasihat sidia) mane lah xmakin naik berat aku haissshhh..mse beratur nk bayau maMOm 2...abg Chak kt dia banjeW pergghh camat poket nih..kuikuikui...(tq abg Chak!) ;-) ..slesai mOm kami pn menuju ke destasi masing2 iaitu rumah hahahahahahahaha :D ...balik jer rumah basuh baju, sidai baju, iron baju semua nya pasal baju hahahahahha :D ...punye lah letih xtertahan huhuhu..sekian...