Monday, March 14, 2011

ATTEND KURSUS

Nextweek aku kene attend kursus kat Tanjung Puteri, Johor Bahru. Tajuk kursus KURSU PENGURUSAN KESELAMATAN DOKUMEN DAN PERLINDUNGAN BAGI PEGAWAI-PEGAWAI JABATAN AUDIT NEGARA MALAYSIA ZON SELATAN. aku xpernah lg attend kursus nih..xtau lah kursus nih berkaitan ngan aper.tp hari 2 mase nk mx pengesahan TPA cawangan tmpat aku bekerja nih..nyaris2 puan besar xbg lepas. punyer lah membebel dia, aku tgk dia mcm berat jer nk bg aku attend kursus. sempat juga dia perli.."haishhh korg nih...tgh sibuk2 nih lah korg nk wat kursus" ..lepas tue aku dengar dia mendengus...lantas aku menjeling ekor anak mataku melihat gerak geri bersahaja dia..dia menggelengkan kepalanya. dalama hati ku berkt2..aku terpaksa juga attend kursus ni tuk pendedahan aku mengenai perkara yang ada dalam kursus ni. itu mengenai minggu depan, minggu nih aku balik Puchong jumpa family aku yg da lama aku xjumpa. td awal2 pagi lg, duduk jer atas kerusi aku da bukak website hrmis apply cuti..on thursday till friday. lege..schedual aku nexweek on monday ada meeting tahunan PUSPANITA.cerita mengenai meeting nih..mase dorg nk mx pengesahan untuk menghantar nama yg akan hadir meeting nih...puan besar dtg jmpe aku dan bertanya " awak ajk ape dalam PUSPANITA, awk buat apa jer jdk ajk PUSPANITA tu?" aku pn bg tau lah apa shj yg aku buat dlm PUSPANITA tu..kalau mengenai aku semua nya serba xkene jer ngan dia...aku nk pergi kursus dia xbg, aku nk pergi lawatan dia ssh nk bg, aku nk pergi meeting dia xbg..aku letih lah mcm nih...tp, kalau ikut kn puan besar nih memang semua staff cawangan nih dia xbg pergi mana2 pn..coz dorg kat cni ada pengauditan penyata kewangan...tp apa kene mengene ngan aku..aku xbuat pn pengauditan penyata kewangan tu...so, kenapa perlu perli2 aku lg..aku ni jahat sangat ker?!!aku da bosan lah..org lain pn buat juga perangai jahat kat opis nih tp kenapa muke aku jer yg jahat??!aku penat lah aku penat!!semua nih unfair!!!xperlah..aku perlu tahan sabar...aku perlu berubah..itu yg semua org kt kn...aku yg perlu berubah..x apa...aku sememang nya perlu berubah..aku xkn masuk campur lg apa2 pn pasal org. aku ingin hidup dalam dunia aku.aku da target..mesti lepas balik kursus nih kerja aku bertambah byk yg pending...aku garenti lah!